Konzertort/zeit | Name | Vorname | Titel | Besetzung | Jahr | Premiere UA |
Commission Auftrag Inventionen |
Bemerkung |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
18.1.1992 Halle links |
Forward Kosugi |
Fast Takehisa |
Parabola | vn, perc | 92 | Performance mit Kosugi (vn) und Forward (perc) | ||
19.1.1992 Carl Zeiss Großplanetarium |
Eloy | Jean-Claude | Gaku-no-Michi | 77 / 78 | (Hiromi Yoshida), Alt-Sheng / Sheng-Hwang (Sngkn Kim) | |||
Eloy | Jean-Claude | Anâhata III | Shô / O-Shô. Alt-Sheng / Sheng-Hwang | 84 / 86 | ||||
20.1.1992 Kammersaal der Philharmonie |
Platz | Robert HP | from fear of thunder, dreams | 7 ins | 87 / 88 | Ensemble Köln, Ltrg. Robert HP PLatz | ||
Höller | York | Mythos | 13 ins, perc | 79-80 | ||||
Schnebel | Dieter | Webern-Variationen | orc | |||||
Grisey | Gerard | Jour, contre-Jour | ens, elec org | 81 | ||||
21.1.1992 Otto Braun Saal |
Cage | John | Freeman Etudes | vn | 77 / 80 | Irvine Arditti | ||
24.1.1992 Akademie der Künste |
Hurel | Philippe | Fragment de lune | ens | 86 / 90 | AVANTI! - Ensemble, Ltg. Dalbavie | ||
Dalbavie | Marc-André | Diadèmes | va, ens, elec | 86 | ||||
Lindberg | Magnus | Joy | ens | 89 / 90 | ||||
Saariaho | Kaija | Aer | 7 inss | 91 | ||||
25.1.1992 Akademie der Künste |
Cage | John | But what about the noise of crumpling paper which he used to do in order to paint the sries of "papiers froissés" or tearing up paper to make "papiers déchirés"? Arp was stimulated by water (sea, lake, and flowing waters like rivers), forests |
6 perc | 85 | 6 perc. & "Wassertrommel" Les Percussions de Strasbourg |
||
Cage | John | 1st Construction in metal | 6 perc | 39 | ||||
Varèse | Edgard | Ionisation | 13 perc (auch celesta, p) | 31 | ||||
26.1.1992 Akademie der Künste |
Beyer | Frank Michael | de lumine | ens | 78 | Neue Pegnitzschäfer | ||
Rubbert | Rainer | des lignes raides fuient dans la nuit | br-qnt | 87 | ||||
Klebe | Giselher | Römische Elegien | recitor, ens | 52 | ||||
Erbse | Heimo | 12 Aphorismen | fl, vn, p | |||||
Spahlinger | Matthias | 128 erfüllte Augenblicke | vc, cl, vc | |||||
26.1.1992 Bauhaus-Museum |
Olbrisch | Franz Martin | Viele Menschen suchen den Ochsen, doch Wenige haben ihn je gesehen Ein multimediales Event für 2 Akteure, Tuba, Cello, Schlagzeug, Klavier und Lichtprojektion |
92 | 26.1.92 Bauhaus-Museum | Inventionen 1992 | 2 Akteure (Z. Schöning, Weimann), Tuba (Vogt), Cello (Krigar), Schlagzeug (Kaliga), Klavier (Pham), Projektion (Beate Olbrisch) | |
27.1.1992 Akademie der Künste |
Goldmann | Friedrich | Vorherrschend gegensätzlich | orc | 80 | Gruppe Neue Musik "Hans Eisler" | ||
Schmidt | Christfried | Aulodie | orc | 75 | ||||
Bredemeyer | Reiner | Sinfonie für drei Instrumentalgruppen | 3 ins-groups | 74 | ||||
28.1.1992 Akademie der Künste |
Parmerud Blomqvist Kroumata-Ensemble |
Åke Anders |
Team - Improvisation | 6 perc, elec | 92 | Kroumata-Ensemble, Elektronik: Parmerud, Blomqvist |
||
Katzer | Georg | Schlagmusik 2 | 6 perc | |||||
Cowell | Henry | Pulse | 6 perc | |||||
Parmerud | Åke | Yan | 6 perc | 84 | ||||
Cage | John | 3rd Construction | 6 perc | 41 | ||||
29.1.1992 Kammersaal der Philharmonie |
Cage | John | Four | str-qt | 89 | Arditti String Quartet | ||
Cage | John | String Quartet in Four Parts | str-qt | 50 | ||||
30.1.1992 Akademie der Künste |
Parmerud Blomqvist |
Åke Anders |
Termik (Termik XVII) | 92 | Improvisation mit Feuerwerk | |||
Nilsson | Bo | Bass | tuba, perc | 77 | Tuba (Vogt), perc (Kaliga) | |||
31.1.1992 Akademie der Künste |
Losonczy | Andor | Tuba Mirum | tuba | 91 | 31.1.92 Akademie der Künste | UA, Tuba (Michael Vogt) | |
Szalonek | Witold | Piernikiana per tuba sola | tuba | 77 | Tuba solo (Michael Vogt) | |||
Zapf | Helmut | Dreiklang II | tuba, 2 b-cl | 91 | 31.1.92 Akademie der Künste | UA, Tuba (Michael Vogt), 2 Bass-Kl. (Fuchs, Reinhardt) | ||
Glandien | Lutz | turbo mortale | Turbo-Tuba, com | 92 | 31.1.92 Akademie der Künste | UA, (Vogt), El. drums, Computer | ||
01.2.1992 Akademie der Künste |
Wolpe | Stefan | Piece for Two Instrumental Units | 2 ins-groups | Ensemble Recherche Freiburg | |||
Ullmann | Jakob | Disappearing Musics for Six Players (More or Less) | 6 inss | 89 / 91 | ||||
Lachenmann | Helmut | Allegro Sostenuto | cl, vc, p | 86 / 91 | ||||
Xenakis | Iannis | Ikhoor | trio | 78 | ||||
02.2.1992 Akademie der Künste |
Young | LaMonte | Trio for Strings | str-trio | 58 / 84 | trio basso Köln | ||
Großkopf | Erhard | Chaos | str-trio | 84 | ||||
Aufenanger | Friedhelm | Sous l'amour | str-trio | 91 | 2.2.92 Akademie der Künste | |||
Katzer | Georg | Musica oscura | str-trio | 88 | ||||
Kalitzke | Johannes | Trio infernal | str-trio | 85 | ||||
Huber | Nicolaus A. | Trio mit Stabpandeira | str-trio | 83 | ||||
03.2.1992 Akademie der Künste |
Ishijima | Akemi | Urskogen (Urwald) |
91 | 3.2.92 Akademie der Künste | |||
Enström | Rolf | Skisser från Berlin | 91 | 3.2.92 Akademie der Künste | ||||
Enström | Rolf | The Dulcimer Report | p, com | 91 | 3.2.92 Akademie der Künste | p (K. Karlsson), el. (Enström) | ||
Nilsson | Anders | Elegische Fragmente | S, p | 91 | 3.2.92 Akademie der Künste | S (Hilde Torgersen), p (Kenneth Karlsson) | ||
Ungvary | Tamas | Istenem, Uram! | 90 | |||||
04.2.1992 Hebbeltheater |
Ashley | Robert | Improvement (Don leaves Linda) | 7 actors | 84 / 91 | |||
05.2.1992 Hebbeltheater |
Ashley | Robert | eL / Aficionado | 7 actors, 2 p | 91 | "Blue" Gene Tyranny, Joseph Kubera | ||
06.2.1992 Hebbeltheater |
Young | LaMonte | Klaviermusik bis 1960 Prelude in f minor, Sarabande, Canon, Study I - III, The Piano Sound from Vision, Piano Piece for David Tudor No. 2, Composition 1960 No. 13, arabic numeral (any integer) to H.F. (10 ?) |
p | 57 / 60 | Joseph Kubera; Hebbeltheater | ||
07.2.1992 Akademie der Künste |
Eloy | Jean-Claude | Libérations 1. Zyklus:Erkos, Butsumyôe, Sappho Hikétis |
2 S, v, perc | 89 / 91 | (Yumi Nara, Fatima Miranda), v & perc (Junko Ueda); AdK, 7.2.92 | ||
08.2.1992 Akademie der Künste |
Szalonek | Witold | Quattro monologhi per Oboe solo | ob | 66 | Camerata Vistula Warschau ob (Dawidek) |
||
Klemke | Gerhard | Streichquartett | str-qt | 78 / 82 | ||||
Domagalla | Jacek | Septett | 7 inss | 91 | 8.2.92 Akademie der Künste | |||
Moss | David | Music By, For, and Against John Cage "Laurie Anderson" o.Titel Zugaben |
V | 92 | V, perc (Moss) | |||
Beyer | Frank Michael | Sinfonien für acht Stimmen | 8 inss | 88 | ||||
08.2.1992 Akademie der Künste |
Monahan | Gordon | This Piano Thing | p | 89 | präpariertes & verstärktes Klavier (G. Monahan) | ||
09.2.1992 Akademie der Künste |
Calon | Christian | La disparition | 87 / 88 | ||||
Therminarias | Jean-Luc | Pièce pour bande et guitare sur bande | 90 | |||||
Portella | Patrick | Le voyage d'Hiver (Winterreise) | v | 90 | Brigitte Balian (Stimme) | |||
Boeuf | Georges | Nocturne : Aux portes de la nuit; Les heures insoumises, Vers le jour | p, sam | 85/86 | Michaël Dian (p) | |||
Risset | Jean-Claude | Huit esquisses en duo pour un pianiste vier Sätze |
elec p, com | 89 | disclavier (Risset), Computer Mac mit MAX | |||
10.2.1992 Akademie der Künste |
Shimoyama | Hifumi | Fumon III | M | 79 | M. Hirayama | ||
Pfrengle | Roland | Coming up | M | 91 | ||||
Scelsi | Giacinto | 20 Canti del capricorno | amp V | 62 / 72 | ||||
10.2.1992 Akademie der Künste |
Humel | Gerald | Universe | p | 81 / 87 | J. Burns | ||
12.2.1992 20h Akademie der Künste |
Ruschkowski | André | Autologous | 91 | ATARI, S1000 | |||
Mello | Chico | Tem um copo de veneno für einen Pianisten, Gestik und Elektronik |
p, com | 92 | 12.2.92 Akademie der Künste | Inventionen 1992 | Chr. Petrescu, MAX (Schneider) | |
Chin | Unsuk | El Aliento de la Sombra | 92 | 12.2.92 Akademie der Künste | Inventionen 1992 | alte Version | ||
Kosk | Patrick | Distrak - Sillalla | 85 / 92 | 12.2.92 Akademie der Künste | ||||
Werner | André | it wears, sir, as it grows | sub-db-fl, hp, p, 2 tpt, com | 91 | 12.2.1992 Akademie der Künste | Inventionen 1992 | Subkontrabass-Fl. (B. G. Schmitt), Harfe (Hanstedt), p (Bauni), 2 Trompeten (Auerbach, Schmuhl) | |
13.2.1992 Akademie der Künste |
Santos | Carles | La grenya de Pasqual Picanya, assessor juridic-administratiu | perc, V | 91 | V (Uma Ysamat), perc (R. Torremillans), Tanz (A. Argüelles), p (Santos) | ||
14.2.1992 Otto Braun Saal / Staatsbibliothek |
Cage | John | Music for piano No. 1 - 84 | p | 52 / 56 | Herbert Henck am großen Bösendorfer Flügel |